Wiadomości

26 kwietnia 2024

GDAŃSK-KASZUBY-ŻUŁAWY

"Do Gdańska, nad morze pojedźmy" ... pierwsza propozycja kierunku, w który mielibyśmy pojechać na wycieczkę, rzucona w klasie zimą, od razu przypadła większości do gustu. Zaplanowaliśmy i wyjechaliśmy 21 kwietnia, w dniu, w którym wiosna powinna rozkwitać, przecież tydzień wcześniej była letnia aura. Niestety, dla nas pogoda nie była już łaskawa, ale - jak mawiają Skandynawowie - nie ma złej pogody, są tylko złe ubrania i wychodząc z tego założenia, odpowiednio nastawieni, rozpoczęliśmy zwiedzanie od regionu Kaszub. Przejechaliśmy do Szymbarku, gdzie w Centrum Edukacji i Promocji Regionu, zobaczyliśmy najdłuższą deskę świata, najdłuższy stół, dom do góry nogami i malownicze młodoglacjalne krajobrazy okolic Wieżycy, czyli najwyższego wzniesienia Polskich Pojezierzy. Drugiego dnia zwiedzaliśmy Gdańsk z przewodniczką Hanią, która przedstawiła nam historię Solidarności w ECS, jego rozwój przestrzenny i jego genius loci, którego poczuliśmy spacerując od strony stoczni i portu, w stronę starego miasta. Zwiedzanie zakończyliśmy na deszczowym Westerplatte, a kilka chętnych osób przejechało się jeszcze SKM-ką do Sopotu, gdzie mogliśmy wejść na słynne molo, jako jedyni turyści, w tym obleganym zawsze miejscu. Trzeciego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum II wojny światowej, zobaczyliśmy jak rodziły się nacjonalizmy i do czego doprowadziły. Z głowami pełnymi refleksji na temat tragicznej historii Polski, ale i z nadzieją, że demokratyczna Polska jest teraz bezpieczna i że podobna tragedia już się nie powtórzy. W drodze powrotnej do Bełchatowa pojechaliśmy przez Żuławy do Malborka, zwracając uwagę na zmieniający się krajobraz. Po zwiedzeniu największego w Europie ceglanego zamku średniowiecznego, wyruszyliśmy do domu. Mamy nadzieję, że wycieczka była edukacyjnie i integracyjnie udana, polecamy się na przyszłość i do zobaczenia na kolejnych szlakach turystycznych.

I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
W BEŁCHATOWIE UL. 1 MAJA 6
97-400 BEŁCHATÓW

Strona www stworzona w kreatorze WebWave.