GODZINY PRACY PSYCHOLOGA
PONIEDZIAลEK 7.30 - 11.30
WTOREK 7.30 - 11.30
ลRODA 7.30 - 11.30
CZWARTEK 7.30 - 10.30
PIฤTEK 7.30 - 11.30
Umawianie siฤ na konsultacje
W nagลych sytuacjach (potrzeba doraลบnego wsparcia) - zapraszam do gabinetu "z
marszu" ;), takลผe na przerwach. Jest rรณwnieลผ moลผliwoลฤ skorzystania z dลuลผszej (ok. 45
minut) konsultacji - w tym wypadku proszฤ o wczeลniejszฤ
wiadomoลฤ w celu umรณwienia
siฤ na spotkanie (mailowo: ula.szymczak19@gmail.com lub przez dziennik elektroniczny).
Jest to o tyle istotne, poniewaลผ prowadzฤ zajฤcia w klasach w rรณลผnych godzinach, bฤdฤ siฤ
staraฤ umawiaฤ konsultacje tak, by uczeล miaล peลen komfort rozmowy (w ich trakcie
czฤsto sฤ
poruszane bardzo delikatne i wraลผliwe kwestie).
Konsultacja w czasie lekcji
Warunkiem skorzystania z konsultacji w trakcie trwania lekcji jest uzupeลnienie
przez ucznia wiedzy z zajฤฤ, ktรณre opuลci na rzecz konsultacji. Obowiฤ
zkiem ucznia jest
poinformowanie nauczyciela prowadzฤ
cego zajฤcia o opuszczeniu lekcji.
Zakres pomocy โ z jakimi trudnoลciami zgลaszaฤ siฤ do psychologa szkolnego?
Uczniowie
Potrzeba zrozumienia, wysลuchania, wsparcia emocjonalnego w trudnych chwilach;
* Potrzeba wsparcia w nauce radzenia sobie z trudnymi emocjami i uczuciami, zwลaszcza:
zลoลciฤ
, frustracjฤ
, rozczarowaniem, poczuciem odrzucenia, niezrozumienia i izolacji,
zaniลผonym poczuciem wลasnej wartoลci;
* Pomoc w nauce identyfikowania i nazywania wลasnych emocji oraz adekwatnych
sposobรณw ich wyraลผania;
* Pomoc w radzeniu sobie z presjฤ
wynikรณw szkolnych, presjฤ
rรณwieลniczฤ
;
* Praca nad rozwojem empatii, poprawฤ
relacji rรณwieลniczych lub z istotnymi dla ucznia
osobami,
* Pomoc w konstruktywnym radzeniu sobie ze stresem i emocjami odczuwanymi i/lub
interpretowanymi jako negatywne (lฤk, niepokรณj, smutek, strach, nuda).
Nauczyciele / Rodzice
* Pomoc w zrozumieniu motywรณw โtrudnegoโ zachowania dziecka, wsparcie w
trudnoลciach w relacji nauczyciel-uczeล, rodzic-dziecko;
* Wsparcie w poprawie komunikacji w relacji nauczyciel-uczeล, rodzic-dziecko; pomoc w
dotarciu do dziecka/ucznia;
* Wsparcie emocjonalne;
* Doradztwo w zakresie zewnฤtrznych specjalistรณw (terapeuci, psychiatrzy), z ktรณrymi
moลผna kontynuowaฤ pracฤ poza szkoลฤ
(jeลli zalecane);
* Psychoedukacja zwiฤ
zana z najczฤลciej spotykanymi objawami zaburzeล
emocjonalnych, osobowoลciowych oraz spektrum autyzmu.
I LICEUM OGรLNOKSZTAลCฤCE
im. WลADYSลAWA BRONIEWSKIEGO
W BEลCHATOWIE
KONTAKT
Strona www stworzona w kreatorze WebWave.